Adale Çekilmesi

kas-yirtilmasi
Paylaş
 

Adele çekilmesi ani bir hareket yaptığınızda, ağır yük taşıdığınızda, aşırı çalıştığınızda, küçük bir kazada yada büyük kazalarda başınıza gelebilecek bir durumdur. Adale çekilmesi veya incinmesi bir kasın üzerine normalden daha fazla yük bindirmenin sonucudur.
Hafif adale çekilmesi o bölgeyi fazla germekten kaynaklanır, güç kaybı olmaz ancak acı hissedilir.

Adele Çekilmesi Belirtileri
Zedelenmenin meydana gelmesinden sonraki 24 saat içinde tutulma (sertleşme) veya hassasiyet

Zedelenme meydana geldiği zaman lokalize ağrı, bunu izleyen hassasiyet ve bazı durumlarda şişme

Eğer kasın hiçbir fonksiyonu yokmuş gibi görünüyorsa, kas kopmuş olabilir. Bir kasın liflerinden bazıları gerçekten yırtılır ve adalenin kasılıp iç kanama yapmasına neden olabilir.Bu şekilde daha ciddi bir durum oluşur.

Nadirde olsa bazı durumlarda bütün kas kopup ayrılabilir.

En sık görülen adele incinmelerinden biri uyluk kemiğinin arka tarafındaki bir grup adale üzerinde olur. Bu kaslar dizinizi kapatıp açabilmenizi sağlar; koştuğunuz zaman bu kaslarda çekilme meydana gelebilir.

Uyluk kemiğinin arka tarafında hissettiğiniz bir adale ağrısı veya zayıflığı bu adalelerinizi incittiğinizi gösterebilir. İncinmenin çok yaygın ikinci bir çeşidi de kasık çekmesi veya gerilmesi denen olaydır. Kasık çekmesi olayında belirli bir kas zedelenmiş değildir; daha çok, kasıktaki ten-don ve kaslar (karın, bacak ve pelvis bölgeleri dahil) gerilmiş veya yırtılmış olabilir. Kasık bölgesindeki ağrı veya adale spazmları tekrarlanan aşırı kullanımdan veya tek bir olaydan kaynaklanabilir.

Adale Çekilmesi Teşhisi
Düzgün Teşhis için zedelenen alandaki rahatsızlık (hassasiyet, kramplar ve şişme ) önemlidir. Kemikte bir yaralanmadan kaynaklanıp kaynaklanmadığını anlamak için radyografi gerekebilir.

Adale çekilmesi, tedavi süresince uygun bir bakımla, hızla ve tamamen iyileşir.

Eğer ağrınız birkaç günden daha fazla sürmüşse ve kas yırtılması ya da bir kırıktan kuşkulanıyorsanız, doktorunuza başvurun. Zedelenmeyi onarmak için bir ameliyat gerekebilir.

Adale Çekilmesi Tedavisi
Zedelenmeden sonraki ilk 24 saatte, ağrılı bölgeye buz veya soğuk kompres uygulayın. Ondan sonra termofor veya sıcak banyo kullanın. Bazen, özellikle eğer şişme çok fazlaysa kas zedelenmesi düzelene kadar soğuk kompres kullanılabilir. Zedelenen kası yüksekte tutmak ve elastik bandaj kullanmak şişmeyi önlemeye veya azaltmaya yardımcı olabilir.

Yalnız çok sıkı bağlamamalısınız. Zedelenen kası, ağrılı olduğu sürece kullanmamaya çalışın.Genelde bu süre birkaç günden fazla değildir.

İlaç
Küçük adale çekilmeleri için, ağrıyı azaltmak amacıyla klasik aspirin veya diğer ağrı kesici ilaçlar alınabilir. Orta veya ağır adale incinmeleri için ilaç almadan önce mutlaka doktorunuza danışın.

Ameliyat
Eğer kasta yırtılma varsa, ameliyat en iyi seçenektir.

Önleme
Adale çekilmelerinden kaçınmanın en iyi yolu, egzersiz öncesi uygun ısınma hareketleri yapmaktır. Tekrarlayan adale çekilmelerini önlemek için, zayıf kasın güçlendirilmesini amaçlayan bir egzersiz programı da bazen yararlı olabilir.

  • Site Yorum
  • Facebook Yorum

17 adet yorum var.

  1. samet diyor ki:

    S.a hocam maçta kasik adelem yirtildi doktora başvurdum yirtik tespit edildi ameliyatı gerek yok dedi ilaçlı tedavi görüyorum yaklaşık üç ay oldu şimdi futbol oynamamda sakınca varmı oynarsam bişey olurmu

    • Gokhan ay diyor ki:

      Kardesim kasik yirtigi 3 haftada geciyor 3 ay olms rahat rahat oynayabilrsn ama guclendir o bolgeyi sakatlk tekrarlamasin

  2. Murat diyor ki:

    Eski bir profesyonel futbolcuyum yaşım 46 sol bacak arka adalemde zorlanmadan dolayı çekme oldu. Maçlara çıkmak zorunda olduğum için ısıtıcılarla maçlara çıktım ve 2,5 yıldır bu bölgeyi iyileştiremedim. Mr çektirdim birşey çıkmadı. Tahminimce bu bölgede ödem oluştu dinlendirme ,açma germe ısıtma gibi birçok yol denedim fakat iyileşemedim. Magnezyum takviyesi ve ilaç tedavisi de yaptım fakat bazen iyileşir gibi olmasına rağmen hala iyileşemedim. Ne yapmam gerekiyor yardımcı olursanız çok sevineceğim çünkü futbol oynamak benim için çok anlamlı. Teşekkürler

  3. ibrahim diyor ki:

    Hocam merhaba akşam maçta bir süre oynadıktan sonra dizimin arka tarafında çekme oldu ağrı şu anda çok değil ama hissettiriyor buzmu yapmalıyım saygılarımla

  4. Sinan diyor ki:

    Hocam merhabalar antrenmanda arka adelemden kutleme sesi duydum ve adelemde sertleşme oldu ve 1 hafta antreman yapmadım 1 hafta sonra tekrar yaptığımda agrı yıne oldu napmam lazım

    • Yusuf Can Aslan diyor ki:

      Bende pek bilgili sayılmam bu konularda ama maçta rakibimin başına gelmişti o kütleme sesi ve bıçaklanma hissi senin durumunu bilmem ama yırtık veya zedelenme gibi ufak bişey değil o doktora gitmeni tavsiye ederim Allah korusun tendon kopmuş olabilir

  5. Müjdat diyor ki:

    Sol üst adelemde topa vururken agrı oldu ondan sonra herseyı yapıyom agrı yokama topa sert vurunca agrı yapıyo masore gittim kasta asırı zorlanma var dedi masaj yaparak dagıtıcan sertligi dedi siZce ne yapmalıyım

    • Koray diyor ki:

      Aynısı benim başıma geldi kardeşim uzun süredir top oynamıyodum 1 oynadım bacaklar ağardı 10 gün sonra 2.maçı yaptım topa sert vurmak istedim vurur vurmaz bacağa bıçak saplanmış gibi oldu oyundan çıktım dr a gittim ilaç falan verdi ama hala ağrıyo az da olsa 15 gün oldu tekrar top oynasam eminim aynısı olacak şut çekmeye korkar oldum sen iyileşme sağlayabildinmi

    • Recep diyor ki:

      Abi banada aynisi oldu sonunda buldum peki doktora gittinmi mr felan cektirdinmi neyin varmis yani sadece masajmi dedi ilac felan vermedimi

  6. Yasin diyor ki:

    Hocam meraba bugün akşam ısınma hareketleri sonrası kısa depar cabukluk antrenmanları sırasında tendon üstü kasımdan yani alt adele kasindan ciddi derece de tak diye bir ses geldi ve basamaz oldum röntgen çektirdim zedelenme dediler fakat hala korkum var ne yapmaliyim

  7. Berat diyor ki:

    Hocam diz kapagimda iltihaplanma var onun icin 3 haftadir yatiyorum ve arka adelelerim cok sertlesti hareketlerim kisitlandi ne yapmam lazim adelelerimi acabilmem icin ?
    Tesekkur ederim

  8. Şahan diyor ki:

    Hocam merhaba.10 ay önce kaval kemiğim kırıldı.ameliyat oldum v bu süreçte ayagım çok güçsüz kaldı.kırılan ayağımın özellikle üst Adele kısmında çok güçsüzlük var.Toplara sert hatta orta sertlikte güç uygulayamıyorum.o bölgeyi güçlendirmek için egzersizlere yarın başlicam ne Zaman ayagım toparlanıp eski kuvvetine kavuşur ? Ortalama kaç hafta ?

    Saygılar

  9. Menderes diyor ki:

    Sevgili hocam bundan 5/6 sene önce bir halı saha maçında dizimin yaklaşık 20 cm üzeri yumurta gibi sisti sonra kramplar giriyordu sonra ben 3.4 ay futbola ara verdim şiş indi tekra oynamaya başladım fakat ayagımı zorlar yada biraz yüksege kaldırdıgım zaman yine kramp giriyor normalde pek sorun olmuyor sadece biraz zorlayınca 3 ay önce bir plese vurdum bu sefer kasıkla beraber agrıdı o ayak digerinden kas bölgem biraz daha sert gibi neden. Hocam yada ne yapmam lazım mactan önce iyi bir turnovam var hazır olmam gerek hocam saygılar

  10. arzeba diyor ki:

    hocam merhaba dün hali saha maçından önce sol üst adelemde hafif bir ağrı vardı maça başlamadan önce ısınma hareketlerimi aksatmadan. ama maç esnasında sağ üst adelemde ağrı gittikçe artmaya başladı en son şut çektikten sonra bir daha sol ayağıma badamadim. . ağrımın olduğu bölgeye 3 saat boyunca buz uyguladım. görünürde adele de hafif bir şişme var morarma yok ve şimdi hafif hafif sol ayağıma basabiliyorum acaba sıkıntı tam olarak ne.. tesekkurler

  11. Erol diyor ki:

    Hocam akşam halısahada maç yapıyorduk maçtan önce ısındım ama genede arka baldırımda iğne batar gibi acı oluşdu maçı hemen bırakıp buz yaptım şimdi yürürken cekme ve acı var ne yapmam lazım

  12. Mehmet diyor ki:

    Top oynarken tam sut cektim bacak aramdan tak diye ses geldi ayagima basmakta zorlaniyorum ani hareketlerde cok aciyor

  13. Akın diyor ki:

    Futbol oynarken şut çektim sok bacağımın üstünden ses geldi ve bacağımı çok zor kaldırıyorum bu 2. Oluşu birkaç gün dinlendikten sonra geçti ama yine çok şey şut çektiğimden yine aynı oluyor napmayalım

Bir yorum bırak

Bir yorum bırak

Facebookta bizi bulun